Publisert leserinnlegg: bygg-forvaltning, investeringer og finans

Leserinnlegg på trykk i Glåmdalen torsdag 24. August

I spalten "min mening" i Glåmdalen hadde Odd Kjetil Sløtte og Stine Myrvang på vegne av Nord-Odal Arbeiderparti et leserinnlegg på trykk torsdag 24. August. Som ordførerkandidat og varaordførerkandidat håper vi dette oppklarer og styrker våre programpunkter. Leserinnlegget kan du lese i sin helhet her:

Gode vedlikeholdsplaner og midler til oppfølging av disse, er økonomisk besparelse for kommunen på sikt. I mange år har vedlikeholdsbudsjettet i Nord-Odal kommune blitt lite prioritert. Neste perioden må vi øke satsningen på vedlikehold! Vi trenger midler og ressurser for å forvalte bygninger og eiendeler på best mulig måte. Kommunen står per i dag i en akseptabel situasjon når det gjelder behovet for hva vi trenger, og det er lite behov for investeringer og nybygg med en gang.

Vi vet at behovet for ny brannstasjon vil melde seg i løpet av kort tid og vi har ett ønske om ny barnehage i Mo, som har kapasitet til flere barn (men dette krever også mer bemanning).

Vi skal drifte kommunen med trygg økonomisk styring! Da er det viktig med økt vedlikehold, «Eie til Leie», kjøp av bolig, for videresalg, for stimulering av boligbygging. Kommunen trenger utleie enheter, men vi skal hele tiden balansere på hva vi må ha, hva vi ønsker og hva vi kan selge videre til innbyggere.

Nord-Odal Arbeiderparti skal ha trygg økonomisk styring, i en krevende tid. Men vi skal også stimulere til gode kommunale tjenester og vekst i kommunen!

For Nord-Odal Arbeiderparti

Odd Kjetil Sløtte – Ordførerkandidat